Kulturfyran

Veckans kulturfyra från http://kulturbloggen.com/?cat=13 :


1. Har du varit med om något som överträffade dina förväntningar?

2. I somras såg jag Van Morrison på jazzfestivalen. Han är en annan av mina favoriter. Fast tyvärr tyckte jag att han var en besvikelse. För mig är han bättre på skiva. Har du någon sådan upplevelse, när något gjorde dig besviken?

3. Tja, nu har jag sett flera av mina favoriter i år. Men en jag inte sett än är Neil Young. Vilken artist har du inte sett, som du vill se?

4. Kring Idol pågår en intensiv debatt för en av programledarna i TV4:s delprojekt T V400 har en programledare kallat en tävlande för "bögig" och menat att det är negativt. Många undrar hur hon kan se sig själv i spegeln, med sådana åsikter. Vad tycker du? Är det en bra attityd i tv att kalla saker som är dåliga för bögiga?

1. Ja. Jag tyckte Iron Maiden i somras var en superhäftig upplevelse och jag lyssnar inte på dem i vanliga fall utan det var hela showen och stämningen som lyfte musiken.
2. Ja. Emil Jensen på Winnerbäckturnén. Jag har två skivor med honom, men när han stod på en liten scen och jag satt hundra meter bort i ett restaurangområde lät det riktigt dåligt. Fast hade jag haft annat sällskap (inte min kulturskeptiske sambo som blev helt oimpad när jag sa att Emil vunnit SM i Poetry Slam) och stått framme vid scenen hade jag nog gillat det.
3. Peter LeMarc.
4. Är det någon som vågar svara att det är en bra attityd? Bara bögar får säga så.


Kommentarer
Postat av: Bimbo Boy

Skriv gärna på min namninsamling för att ta avstånd från den mobbning Katrin Zytomierska tillåts utöva i "Idol":

http://www.namninsamling.se/index.php?nid=2509



Tipsa gärna dina läsare! :)

2008-10-17 @ 19:26:02
URL: http://www.bimboboy.com/blogg
Postat av: Ylva

Bimbo Boy. Knäpp-Katrin har tagit time-out från TV4.

2008-10-19 @ 20:15:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0