Kulturkullan

Vecka 43

* Läser: Mig äger ingen av Åsa Linderborg. Jag tycker det är en så fin titel. Boken känns ruskigt självbiografisk och så måste det vara tänkt eftersom fotot på framsidan är taget av en Tanja Linderborg och avbildar (antar jag) Åsa själv och hennes pappa, som boken handlar om. Ändå är den klassad som roman, men så är det ofta när det är känsliga och obehagliga historier som berättas, så kan författaren alltid gömma sig bakom påståendet att allt/en hel del/en halv del är uppdiktat och att hon hämtat inspiration från sitt eget liv.

Uppdatering: Fel av mig, boken är klassad som biografi och inte roman. http://www.bokus.com/b/9789173892261.html?pt=search_result

* Lyssnar på: This is the life med Amy Macdonald. CD från 2007. Konstigt att den här skivan kom förra året utan att jag märkt det, förrän nu när de spelar titelspåret på radio flera gånger i timmen. Skottsk tjej med mörk  och mogen röst för en tjugoåring. Jag gillar det här lite folkrockiga, ibland vemodiga, ibland sprudlande. Det känns lite snålt med tio låtar och mindre än 40 minuter. Hoppas hon kommer med något mer snart!


http://www.virginmedia.com/


* Veckans citat:
-Fortsätt! (Sambon som inte tycker att jag plötsligt ska stanna när vi släpar på en otymplig TV.)
-Fotsvett? (Jag som fortfarande är täppt i öronen och tror att sambon hittat på ett nytt kraftuttryck.)

* Veckans händelse: En lanthandel i Provence på Bio Kontrast i Ljungby kl.19 på måndag.

Kommentarer
Postat av: Maria

jag läste den rätt nyligen o tyckte till min förvåning jättebra om den. var beredd på eländesskildring men tyckte att den var oväntat ljus...

2008-10-20 @ 10:04:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0