Kulturkullan

Tidig kulla eftersom jag kommer att vara upptagen/borta ett tag. Föräldrabesök till söndag. Pragresa söndag-onsdag.

Vecka 44

* Läser: Café Småland -recept & guide till 51 Smålandscaféer av Thorsten Jansson och Rolf Lindh

Det här är inte en bok menad att sträckläsa, men jag kommer att läsa om alla caféer och bara hoppa över recepten. Det blir ett rejält projekt att beta sig igenom alla dessa fik. Jag har bara varit på fyra av dem, som jag kan komma ihåg. Lite förundrad är jag att de missat/medvetet inte tagit med fantastiska Stockhultsgårdens tebod i Markaryd. Från Ljungby har de plockat ut Roddys. Inte för att det finns så många andra att välja på men jag hade nog hellre skrivit om Vildrosen som är mysigt och billigt, fast har lite besvärliga öppettider eftersom det är omsorgen som driver det. Trevlig bok och om syftet är att man ska bli fikasugen har det lyckats!

* Lyssnar på: I natt ska marken skälva med Sarek. CD från 2008. Jag fastnade för Sarek redan när jag hörde dem på melodifestivalen 2003. De hade blivit sammansatta inför festivalen och inte alls spelat ihop tidigare men sådant där kan ju jag inte höra utan jag tyckte de var jättebra från första början. De spelar poppig folkmusik med udda instrument som nyckelharpa, härjedalspipa, mandola, mandolin, tinwhistle och vevlira.

NOJE-13s32-sarekFRI-39_368http://gfx.aftonbladet.se
Så här såg de ut i festivalen 2003 och uj vad mycket ståhej det blev kring pälsklänningarna!

* Veckans citat: "Min syster väntar barn och jag vet inte om jag kommer att bli farbror eller faster."
Chuck Nevitt (ur Lilla Idiotboken)

* Veckans händelse: Höstlov! Pragresa för mig.

Kommentarer
Postat av: spiderchick

aj då... jag missade visst svara på den frågan om musiken... Jag ska absolut säga till när Ammotrack spelar! Dom kommer dock inte synas i Götet på ett tag... Ngr andra spelningar vet jag tyvärr inte för tillfället. Jag är inte så bevandrad i den världen... men som sagt spelar Ammotrack säger jag till! (och det lär bli på Sticky Fingers i så fall)



Tjing! =)

2008-10-24 @ 11:45:42
URL: http://spiderchick.blogg.se/
Postat av: true religion

Hello ,thanks for all the great information you have shared!

2010-10-22 @ 03:54:24
URL: http://www.cheap-jeans.org/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0