Kulturkullan

Vecka 42

* Läser: Sex, droger och kalaspuffar av Chuck Klosterman. Jag tyckte mycket om Klostermans Killing yourself to live och så hade jag en anonym tipsare (det är jag och polisen som har det) som hävdar att den här är ännu bättre så då köpte jag den. Jag har inte hunnit så långt men stilen han har är väldigt typisk honom och gillar man den så kan man nog läsa vad som helst av honom utan att bli besviken. Det spelar liksom inte så stor roll vad han skriver om. Det jag läst hittills har alltid varit roligt!

"Och någon måste ta skulden för det här. Så istället för att inte lägga skulden på någon alls (vilket är fegt) eller att lägga skulden på alla (vilket är meningslöst) tänker jag lägga skulden på John Cusack. Jag älskade en gång en tjej som nästan älskade mig, men inte lika mycket som hon älskade John Cusack." sid.12, Klosterman. http://knuff.se/boecker 

Jag har hunnit läsa en del den senaste tiden. http://ylvarosen.blogspot.com/

* Lyssnar på: Alla himlens änglar - musik inspirerad av succéfilmen Arn. CD från 2008. Den här skivan skulle jag ju inte köpa, tills alldeles nyligen. Vadå inspirerad av? Antingen är det filmmusik eller också inte. Måste vara ett sätt att mjölka mera pengar i filmens spår. Tänker man. Men så kan inte jag stå emot artistuppbådet med bland andra Mauro Scocco, Marie Fredriksson, Uno Svenningsson och Helena Paparizou. De flesta låtarna är bra och det enda riktigt dåliga är egentligen Tommy Körbergs obehagliga väs-sjungande på Skelettkusten (den titeln låter inte heller särskilt trevlig). Han har en bra röst annars så det här är helt obegripligt.

* Veckans citat:

"På morgonen åkte alla männen till sina jobb i sina Saab-bilar, och alla fruar stannade hemma och förvaltade det idylliska och familjära och gröna. Och det gröna blev grönare och grönare, från vårgrönt till sommargrönt till pistagegrönt till orons lite spräckligt gulgröna till sinnessjukans fullt utblommade giftgröna."
Sid.23, Hjärtat får inga rynkor av Mark Levengood.

 www.piratforlaget.se

* Veckans händelse: Musikskolans elever håller konsert om Monika Zetterlund på Godsmagasinet på lördag klockan tio. Vi har fyraårig förlovningsdag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0