Marockansk choklad och dagens fitta

När jag var i Köpenhamn och kompisen guidade mig runt Christiania hade hon varnat mig för att köpa marockansk choklad där. Jag tyckte det var kul att jag hittade marockansk choklad på Ströget i stället. Apelsin och choklad passar ovanligt bra ihop och på trevliga affären Söstrene Grene hittade jag den här drickchokladen. Lite skeptisk blir jag till sådana här instruktioner:"Gör så här: Häll två rågade teskedar Beckscocoa i ett glass (jo, det står så) med lagom kall eller varm mjölk. Rör om noga. Mums!" På danska står det: "Servering: 2tsk. Kakao tilsättes varm mälk (ikke kogende). Det enda chokladpulver jag vet som funkar i kall mjölk är O´boy, andra blandar sig ju inte! Så här blev det när jag rört runt så mycket jag bara orkade, och hälften hamnat på bordet. Fast Chockwork Orange är fyndigt och det blir hyfsat gott, helst med varm mjölk då.



Sambon undrade förresten varför jag tar kort på allt jag äger och har och lägger ut på internet (han är söt, den ende jag vet som säger internet och e-mail och inte bara nätet och mail) och jag svarade att det är för att jag tycker att det är roligt. Jag har ju märkt hur jag själv tycker det är kul med bloggar med mycket bilder. Fast dagens outfit intresserar mig inte, det får vara något särskilt för att jag ska visa kläder. Kanske man skulle lägga ut dagens fitta i stället? Alltså någon man är arg på. Hm, det skulle inte bli i den här bloggen i så fall men jag har flera...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0