Blåtunga

Idag har våra får blivit vaccinerade mot blåtunga, en dödlig sjukdom hos kor och får. Jag var inte med men det ringde någon ansvarig och frågade om jag kunde ge en vägbeskrivning från Nöttja (dit de skulle först) till Runkarp. "Nej, oj, vad jag inte kan det. Ring sambon i stället." Om jag skulle förklara vägen så skulle de inte komma fram idag... 

Här ett par bilder från när jag var i Florida förra sommaren och fick både blåtunga och rödtunga. Jag köpte en slush som hette blueberry i den naiva tron att det skulle vara något naturligt färgämne i men jag har nog aldrig smakat något så syntetiskt! Jag vill också meddela att när det är 40 grader varmt tar jag inte något som helst ansvar för vad mitt hår hittar på.





 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0