Glimtar från Köpenhamn

(En av tjejerna på resan) -Vilket är ditt favoritbarnprogram?
(En annan tjej) - Fyra elefanter är fler än tre myror.

(Misstänkt ung göteborgare som skulle lägga in sitt nummer i min kompis telefon) -Kan du lägga in ´Markus´?
(Jag, som trodde av någon anledning att jag skulle fatta någon annans mobil.) -Ja. MASSP.

(Jag, hysteriskt skrattande så att hela matstället stannade upp och undrade vad det var för galet hickliknande ljud)
-HihihiHI, hihihiHI, hihihiHI, hihihiHI, hihihiHI, hihihiHI...
(Väninnan till övriga matgäster) - Ta inte tsatziki!

(En i tjejgänget om en receptionist med Brollefriss i hiss (friss i hiss, hehe)) -Ska vi våldta honom. Nej, jag bara skojade...
(Receptionist) -...

(Jag, pingvinar mot rött) -Om man leker pingvin när man korsar gatan är det mindre risk att man blir överkörd. Pingviner blir sällan påkörda.

(Tjej som står och väntar utanför sexbutik) -Nu får ni komma ut. Här kan jag inte stå, de tror ju att jag vill ta betalt.

(Jag till trubadurtomten Jim Fox) -Pogues!
(Trubadurtomten) - Ah, Christmas song! Fairytale of New York!
www.jimfox.org.uk 
http://www.myspace.com/jimfoxlive

Kommentarer
Postat av: Patrik

Exakt. Hur ofta vistas pingviner ute i trafiken.

2008-09-11 @ 16:27:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0