Kulturfyran

Veckans kulturfyra från http://kulturbloggen.com/?cat=13


1. Igår intervjuade jag Patrik Engellau som skrivit boken "Guds tredje strategi". Det fick mig att fundera kring religion. Om gud skulle komma tillbaka idag, hur skulle han se ut då, tror du? Skulle han vara en människa?

2. Vad betyder religion för dig?

3. Just nu har ju muslimer Ramadan. De äter inte så länge solen är uppe. Har du fastat någon gång?

4. Mat ja. Vilken är den vackraste maträtten för dig? Ja, vilken både smakar gott, doftar underbart och ser underbart aptitlig ut?

1. Jag vill gärna tänka mig en jesusfigur med långt hår och skägg.
2. Inte något.
3. Räknas det när jag inte ätit för att jag varit för bakfull?...
4. Choklad är mat, visst? Det finns väldigt vackra skapelser i choklad.

 www.sastaholm.se


Kommentarer
Postat av: Nattkaja

Yes! Kort, koncist och bra. Speciellt svaret på nr 3. Fast frågan är om det räknas. ;)

Och jag är fullt övertygad om att choklad är mat.

2008-09-08 @ 13:30:52
URL: http://www.svart.net
Postat av: Ylva

Choklad, kakor, bullar, bakelser, pannkakor, våfflor, langos med sylt och grädde = mat.

2008-09-08 @ 19:33:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0