Kulturfyran

Veckans kulturfyra från: http://kulturbloggen.com/?cat=13

1. Vad vet du om Kulturrådet?

2. Om du skulle bo på en öde ö i ett år och bara fick ta med dig tre böcker: vilka böcker blev det då?

3. Om Big Bang-försöket verkligen slukar världen och skickar ut oss i ett mörkt hål: vilken låt skulle du vilja höra samtidigt, om det gick att välja? (Peter Gabriels sajt The Filter listade några låtar som är lämpade i det sammanhanget, förresten.)

4. Om du visste att det svarta hålet skulle sluka världen i morgon: vad skulle du helst göra den sista kvällen: se din favoritfilm, läsa i din favoritbok, gå en promenad, äta gott, dricka dig full, älska, sova eller något annat?

1. Vi får pengar att köpa böcker till biblioteket från Kulturrådet med villkoret att det ska vara läsfrämjande. Det är ganska lätt att infria.
2. Det borde ju vara böcker jag inte har läst. Hm, tre böcker jag vill läsa som kan räcka länge? En halv gul sol av Chimananda Ngozi Adichie, Dagen efter av Lionel Shriver och De välvilliga av Jonatan Littell. Eftersom jag inte ska till en öde ö och har ett motstånd mot tjocka böcker kommer jag troligen bara att läsa Dagen efter.
3. Black hole sun med Soundgarden om jag vill leka mitt liv som soundtrack.
4. Älska och somna i varandras armar låter väl fint som det sista man gör?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0