SMS till hemtelefon

Jag vet inte hur länge man har kunnat, men jag har nyligen upptäckt fenomenet att det går att skicka SMS till fasta telefoner. Det har jag testat på mor och svärmor. De blir lite konfysa när telefonen ringer och en metallisk röst läser upp meddelandet. Det är ju genialt! Jag behöver nästan aldrig ringa någon mer! Varför gör inte telebolagen mera reklam riktad till sådana som har telefonskräck? Hm, de kanske inte ser det som någon stor målgrupp...

Nu väntar jag på att en kompis ska komma hit och så ska vi gå promenad. Hon håller på att flyttpacka och jag ska hjälpa henne så det blir en flaska vin mindre att ta med. Dumt av henne att dra till Stockholm när hon är en av mina kulturkompisar.


Kommentarer
Postat av: Patrik

Det fungerade inte hem till vårt fasta telefonnummer.

2008-09-04 @ 20:46:27
Postat av: Ylva

Patrik. Jag vet inte om det funkar till och från alla telefoner men det funkade när jag messade mig själv hemma för att testa. Vi har Glocalnet.

2008-09-05 @ 12:44:04
Postat av: Patrik

Vi har Telia.

2008-09-05 @ 19:12:36
Postat av: M

Vi har tele2 och det funkar. Även när man messar hit från skogen med tango kontantkort för att tala om för knäopererad K att det är fint.

2008-09-07 @ 21:55:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0