Dagens blejdtur

Idag blejdade jag förbi en hel koloni med dagisbarn och en unge hojtade "Vad bra du kör!" och det lät ironiskt (jag tycker inte om kaxiga ungar) och det var ändå innan jag började ploga inför en korsning. När jag körde förbi en parkering såg jag en lärare som stod och tog av sig t-shirten, (en man, men ändå) och hade en för årstiden ovanligt brun rygg. För bådas skull sa jag inget eftersom det skulle ha blivit pinsamt, utan körde raskt förbi och låtsades som att jag inte såg honom och då torkade han sig under armarna med tröjan så det kändes inte så fräscht längre.

Det gick väldans bra att åka så jag körde ända till Kånna som ligger 7 km utanför staden. Sedan visade det sig naturligtvis att jag fick motvind på hemvägen, men hela rundan tog ändå bara ungefär en timme och det är väldigt snabbt för mig. Det lustiga är ju att jag har åka i flera år och det blir inte så stor skillnad. Jag orkar åka längre och något snabbare, men jag har fortfarande inte lärt mig att bromsa, därav plogandet och fastklamrandet i strategiskt placerade stolpar.


Fotografi på två barn som åker inlines. Foto: Christina Nilsson
Foto: Christina Nilsson www.lund.se

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0