Isabella Varricchio

Idag hade vi författarbesök av en författare som, lite oväntat med det namnet, kommer härifrån. Hon har gått på Sunnerbo och det var en av hennes gamla lärare som bjöd in henne efter att hon var på huvudbiblioteket på världsbokdagen förra veckan. Hon var trevlig och intressant att lyssna på och berättade hur hon började skriva och hur hon har burit sig åt för att bli utgiven. Ett tips är att gå skrivarkurser för att få träffa andra som skriver och Isabella har gått på två av landets bästa, Skurups och Biskops Arnö.

Jag kunde tyvärr inte lyssna hela tiden eftersom jag var tvungen att ha ett öga på utlåningsdisken. Plötsligt kom det in en hel klass från Finland! Jag hann inte säga till en av våra rektorer, som visade runt dem, att det var lite olämpligt innan hon sa att de kunde se sig omkring på biblioteket.

Nu måste jag läsa boken Pioner.


www.smp.se

Kommentarer
Postat av: Gunilla

hum..lite dålig timing :-D

2009-04-28 @ 08:40:02
URL: http://smulan-67.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0