Kulturkullan

Vecka 16

* Läser: Passionen i svensk litteratur har jag just läst ut. Det var en trevlig antologi, men inte fullt så frustande upphetsande som jag förväntat mig. Jag hade tänkt mig en bok med inslag som är så där så att man "nehej, nu måste jag pausa lite för att onanera". Nu har jag börjat på De skamlösa av Sissela Lindblom och kanske blir det mera snusk där. Hur som helst har den ena huvudpersonen tankar på att spela in porrfilm för kvinnor.

* One of the boys med Katy Perry. CD från 2008. I kissed a girl har de spelat sönder och samman på radio och jag tyckte väl inte att den var något speciellt först. Men sedan har jag hört den vid en massa roliga tillfällen och tycker nästa singel Hot n´cold är bättre och då blev det skivköp.

* Veckans citat:

Två killar sitter och pratar på ett fik.
-Jag såg att du gick hem med en rödhårig tjej från krogen i lördags.
-Jaa.
-Hur kunde du göra det?
-Där det är rost på taket brukar det vara fukt i källaren.
(Berättad av kille på fest).

* Veckans händelse: Big Comedy på Konserthuset i Växjö kl.20 på torsdag.


www.bigcomedy.se

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0