Kulturkullan

Vecka 18

* Läser: Bomullsfåren i makaronifälten av Elisabet Larsson. Den här boken köpte jag såklart för den roliga titeln, och för att det var fem för hundra när Bokia hade flyttrea. Den är inte så bra. Visserligen är den välskriven men jag förstår inte vad den handlar om. Alls. Det är något med en man som fått lämna sitt jobb för att han har haft något fuffens för sig och så har han två kvinnor som han träffar.

* Lyssnar på: Tillsammans med mig med Caj Karlsson. CD från 2009. Jag upptäckte Caj med bandet Sinn Fenn på Torlarpsfestivalen för många år sedan. De spelade trevlig irländskinspirerad musik. När han sjunger solo är det mera depressiva historier. På den här skivan blir det lite annorlunda när han gör duetter. Han har blandat kända och mindre kända artister att sjunga ihop med och oftast blir det intressant. De jag gillar sedan förut är Staffan Hellstrand, Stefan Sundström och Lars Demian.

* Veckans citat: "Först kommer invandrarna och tar våra tjejer, sedan kommer bögarna och tar våra killar, vem ska jag ligga med då?"
Soran Ismail i Parlamentet

Soran Ismail, årets konferencier på Kurdgalan
www.newsdesk.se

* Veckans händelse: Sista april på torsdag. Då kan man till exempel fira in våren i Runkarp.

Kommentarer
Postat av: nipe

Sinn Fenn är ju kult här nere i Blekinge. Såg dem på en festival här för 10 år sen ungefär.

Caj själv har jag inte lyckats se tyvärr, men lyssnar gärna.

2009-04-26 @ 21:51:15
URL: http://enlitenplatsietern.blogspot.com
Postat av: Ylva

Nipe. Ja, det är Karlskrona de är mest kända i. Jag tror tyvärr att Caj söp bort bandet, de ledsnade på honom.

2009-04-27 @ 21:54:42
Postat av: nipe

Japp det stämmer... det går väl i skov det där tyvärr.

2009-04-28 @ 22:04:04
URL: http://enlitenplatsietern.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0