Studiemedel

Jag läste om studiemedel och eventuella höjningar och hoppade till inför uträkningen vad studenter gör av med. Enligt Swedbank gör en student av med 8550 kronor/månad varav 2900 går till boende. Så mycket har jag nog aldrig betalat för bostad. Nu betalar jag 1300 fast då äger jag i och för sig lägenheten. Jag har alltid haft tur med bostäder och i Borås betalade jag 800 för mitt fina inneboende hos gammal tant. Det är jättedumt att de bygger nya studentbostäder som är fullutrustade med tvättmaskin, bredband, kabel-TV (eller vad det heter) och jag vet inte vad allt. Det har man ju inte råd med som student, eller lust för den delen.

studentbostad halv
www.med.lu.se

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0