Fruktöverdos

Det är hemskt vad mycket frukt det finns i år! Vi stod utomhus och pratade, maken och jag, och jag tyckte att han plötsligt luktade väldigt illa. -Det kan vara för att jag äter äpplen hela tiden, förklarade han. Men sluta med det då!

Vi har, förutom äpplen, fått mängder med plommon på ett träd hemma på vår gata i stan. Det är ju jättegott! Vi får försöka vara lite måttliga med dem bara...

En kasse plommon som jag ställt i kylen för att de ska klara sig några dagar så att vi inte måste äta upp alla idag.


Kommentarer
Postat av: MariaH

gör plommonlikör? när den är färdig är jag nog i skick att smaka...

2009-08-31 @ 19:19:18
URL: http://morellens.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0