Kong Frederik

Vi bodde fantastiskt nära Rådhuspladsen i Köpenhamn och det var särskild tur när jag hade tagit på mig ett par sandaler som har, egentligen inte så höga men vingliga, taxklackar. Att det ligger precis bredvid Ströget gjorde också att vi var tvungna att utnyttja det på bröllopsnatten och då tog jag med maken till trevliga puben The Irish Rover. Fint hotell var det också.


Hotel Kong Frederik


Så nära Rådhuset!


Tjusig innergård


Det är lugnare att ha fönster mot innergården än ut mot gatan, men blev väldigt varmt. När sambon/maken bad om en fläkt trodde de att han ville ha en flagga, hihi...

Kommentarer
Postat av: Gunilla

Dessa språkförbistringar...



En kille härifrån var i Norge och lite lagom slirig så försökte han ragga upp en tjej med frasen "ska du me hem till mig på en bärs" ...



hmm..i Norska öron inte en så trevlig invitation :-)

2009-08-12 @ 09:23:58
URL: http://smulan-67.blogspot.com/
Postat av: Ylva

Gunilla. Vad betyder det då, något snuskigt?

2009-08-12 @ 16:02:57
Postat av: Gunilla

bärs=bajs :-) ...

2009-08-12 @ 19:53:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0