Ljungbydagarna

Den här veckan är det Ljungbydagarna och jag har inte rapporterat något alls om det. Det beror inte på att jag inte varit där, tvärtom; jag har varit där alla dagar och knappt hunnit blogga. Här äts älgkebab och langos med sylt och grädde!

En tjej som jobbar på langosvagnen skrev en gullig kommentar och upplyste om att de skulle stå i Växjö under Karl-Oskardagarna, men då var ju jag i Köpenhamn. Jag traskade in på Stationskrogen redan i måndags och frågade när de skulle öppna och fick veta att de bara skulle sälja torsdag till lördag och inte följa tiderna på mattorget, så jag får skynda mig att täcka årsbehovet...

Langos by Jon Åslund
Foto: Jon Åslund http://www.flickr.com/search/?q=langos&l=4

I måndags var jag på Ljungbyartisten och hejade på de två unga killarna som framförde Fairytale respektive en pantomimrap på Pontares När vindarna viskar mitt namn.

I tisdags var jag på Wallmans. Mycket bra och roligt!

I onsdags var jag och maken ute och åt men fick inte plats i tälten, så mycket folk var det!

Igår var vi på musikquizzet. Det var jättekul, men jag tappade snabbt koncentrationen och vet inte hur många rätt vi hade...

Ikväll är det karnevalståg, irländsk afton, schlager och allt möjligt.

Kommentarer
Postat av: Maria

tänkte på dig när vi träffade en langosvagn i trollhättan under semestern. langos hör till mat jag inte förstår storhetn med...

2009-08-14 @ 22:32:35
URL: http://morellens.blogg.se/
Postat av: anna

mmmm langos är så gott, jag har inte ätit de på bra länge nu, men nu är der ju gbg kalaset så då kanske man kan få sig en langos!

2009-08-14 @ 23:28:01
URL: http://www.metrobloggen.se/fashionhaggan
Postat av: Gunilla

Låter jättetrevligt det där! Ser fram emot våra medeltidsdagar nästa helg

2009-08-15 @ 08:03:16
URL: http://www.smulan-67.blogspot.se
Postat av: Ylva

Jag är stans langosdesperado och det räcker tyvärr inte för att de ska hålla langosvagnen öppen andra tider än Ljungbydagarna.

2009-08-15 @ 14:05:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0