Kulturkullan

Vecka 50

* Läser: Hundstjärnan av Diana Wynne Jones. De böcker jag gillade när jag var tolv ska jag låta bli att läsa om nu. Det var ett misstag att läsa den här gamla favoriten igen och det borde jag ha förstått, men jag fick den gratis när biblioteket rensade. Boken handlar om en stjärna (!) som blivit dömd att leva som hund tills han hittar sin Zoi (?) och kan återfå stjärnstatus. Superkonstigt, ja.

book cover of   Dogsbody   by  Diana Wynne Jones

* Lyssnar på: Spotify radio från 80-talet: pop, disco och rock. Nu Midnight man med Sandra, nyss Joy to the world med Boney M och sedan A tender lie med The three degrees och Lifetime lover med Sister Sledge. Ett tag hade min Spotify ställt in sig på att bara spela Whitney Houston och det blev lite tjatigt, men nu får jag blandat igen.

* Veckans citat:
Kolla lucka 6 här:
http://gyrot.wibrand.se/

* Veckans händelse: Kung i baren på Terraza på lördag den 12 december. 28-årsgräns.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0