Matkrig

Vi hade lite matkrig här idag. Inte sådär tokroligt som de har i amerikanska romantiska komedier utan oenighet om vad som skulle ätas. Sambon gjorde guacamole som jag tyvärr inte kunde äta för den var för stark. Han hade blandat i creme fraiche med paprika och chili. Sedan gjorde han sallad men jag ville ha något varmt. Därför åt jag potatisbullar med lingonsylt och sambon tog också några potatisbullar och stekt kassler till sin sallad med guacamole, konstig blandning tycker jag. Nu har han gjort en liten matlåda och jag undrar vad han tänker äta mer till lunch imorgon.

Jag är rädd att det kommer att tillstöta komplikationer vid morgondagens middagslagning också för sambon har plockat fram en klump ur frysen och jag tror det är lammstek. Gott, men det tar ju sådan tid att få klart och jag ska på bio klockan sju så det lär bli vådligt sen middag.




Bakom klumpen står roliga knäckebrödlådan från Koziol och en jätteburk som det varit kolor i. Jag låg en hel sommar (tror jag det var) i stugan och var deprimerad och åt kolor. Fast vi har tre sådana burkar och ibland räcker nästan tre kilo ganska många månader.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0