Murmeldagen

Idag firar vi murmeldjurets dag! Murmeldjur är små och söta och jag fick se några i vilt tillstånd för många år sedan när jag var på Mont Blanc. För inte lika många år sedan, men ändå kanske tio, träffade jag och väninnan ett par bergsklättrare på Dubliners i Göteborg. Jag minns inte vilket land de kom ifrån men däremot att jag tjatade om murmeldjur när de sa att de klättrat på Mont Blanc.

http://home.swipnet.se

Uppdatering. Mina föräldrar säger att jag aldrig varit på Mont Blanc utan att jag tänker på Grossglockner. Hm, ja, ja, söta murmeldjur var det i alla fall.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Tack för murmeldjurshälsningen! Ja visst är dom söta!

2009-02-02 @ 19:31:49
Postat av: mor (och far)

Du har aldrig varit på Mont Blanc, men sett det på några kilometers håll. Däremot har du varit på Grossglockner på vars sluttning Heiligenblut ligger och där Lasse och jag misslyckades en aning med doseringen av måltidsdryck.



Pappadin

2009-02-03 @ 12:39:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0