Teboden!

Nu har jag både hittat till teboden och hem och jag är så stolt! Jag har gjort min standardbeställning scones och munkar. Man brukar få lemon curd till sconesen men idag fick jag blåbärscurd. Lite lustigt men sött och gott. Till detta drack jag rooibos lingon/blåbär. Ni som inte tycker att jag borde äta en sådan massa onyttiga saker; håll käften, håll käften, håll käften! Det vet jag väl att jag inte borde. Vad man borde och vad man vill (och vad man gör) är sällan samma sak.



Jag messade en kollega och frågade om hon ville ha något från teboden och att det var mig vi skulle ha som kartguide. Hon svarade: Du har några får på dig.
Och sedan: Några dagar menar jag!

Kommentarer
Postat av: Patrik

Mm vad gott det ser ut. Får nog ta mig en Scones med ost.

2009-02-21 @ 11:30:38
Postat av: Ylva

Ja, jag har en kompis som frågat om vi inte ska baka scones någon gång och det ska vi nog. Jag får aldrig för mig det på egen hand.

2009-02-21 @ 13:04:38
Postat av: Maria

ahhhhhhh! scones! Vi har drickit vvarm choklad med vispgrädde nu. Jag kan säkert vräka i mig mängder av onyttigheter efter allt traskande i pulkabacken.

2009-02-21 @ 13:45:20
URL: http://morellens.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0