2008

Jag hittade en lista hos http://lovesexmoney.se/

1. Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut?
Ja, jag blev kvar en natt extra utomlands när Sterling kursade.

2. Höll du några av dina nyårslöften?
Ja, jag har inte börjat röka.
3. Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år?
Nej.

4. Dog någon som stod dig nära?
Nej.

5. Vilka länder besökte du?
England, Tjeckien.
6. Är det något du saknade år 2008 som du vill ha år 2009?
Nej.

7. Vilket datum från år 2008 kommer du alltid minnas, och varför?
Jag har inget särskilt datum.
8. Vad var din största framgång i år?
Fast anställning.
9. Största misstaget?
Det kan jag inte berätta.

10. Har du varit sjuk eller skadat dig?
Ja, förkyld blir jag ju ibland.

11. Bästa köpet?
Vet inte.

12. Vad spenderade du mest pengar på?
Hyra.
13. Gjorde någonting dig riktigt glad?
Ja, fast anställning.
14. Vilka sånger kommer alltid att påminna dig om år 2008?
För alltid vet jag inte, men i somras spelades I´m yours med Jason Mraz hela tiden kändes det som.

15. Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?

Nej.

16. Vad önskar du att du gjort mer?
Rest.

17. Vad önskar du att du gjort mindre?
Jag vet inte.

18. Hur tillbringade du julen?
Med släkten.

19. Blev du kär i år?
Samma gamla kärlek.

20. Hur många one night stands?
Jag är förlovad.

21. Favoritprogram på TV?
House.

House on a big bike
http://killingtimewithijahamran.wordpress.com/
22. Hatar du någon nu som du inte hatade i början av året?
Jag tror att jag har slutat hata människor.

23. Bästa boken du läste i år?
Maken av Gun-Britt Sundström var en av de bästa.
24. Största musikaliska upptäckten?
One Republic


25. Något du önskade dig och fick?

Kommer inte på.

26. Något du önskade dig men inte fick?
Vet inte.
27. Årets bästa film?
Mamma Mia.

28. Vad gjorde du på din födelsedag?
Åt på Charlie´s.
29. Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre?
Säkert.

30. Hur skulle du beskriva din stil år 2008?
Stil? Bibliotekariekofta. Skinnklänning. Jeans. Linne. Kjol. Barfota. Röda kläder.



31. Vad fick dig att må bra?
Sambo och vänner.

32. Vilken kändis var du mest sugen på?
Eh?
33. Vilken politisk debatt engagerade dig mest?
Jag är oengagerad.

34. Vem saknade du?
Mormor.

35. De bästa nya människorna du träffade?
Köpenhamnstjejerna.

36. En värdefull läxa du lärt dig i år?
Jag är så dålig på att lära mig läxor...

37. Citera en sångtext som summerar ditt år:
Jag skulle inte ha så bråttom
med att träffa nån ny
jag har rätt mycket med mig själv
precis som du
(Det roliga är att jag länge trodde att Winnerbäck sjöng "Jag har smekt mig själv...)
www.dn.se


Kommentarer
Postat av: Katinka

Bra lista! Bibliotekariekoftan till skinn är dessutom en höjdare! Grattis till den fasta anställningen!

2009-01-07 @ 17:55:43
URL: http://presentabel.blogspot.com
Postat av: nipe

Hej!

Trevlig blogg du har.

Alltså, jag satt häromdagen och funderade över blogginlägg, tänkte skriva nåt om alla roliga ortsnamn i Småland. Tänkte då att jag aldrig hört talas om att nån faktiskt bor i Runkarp. Sen läste lite här på din blogg, snacka om förvåning!

Kommer från Elmtåsa, Agunnaryd själv, men bor numera i Blekinge. Tjingeling!

2009-01-07 @ 21:43:56
URL: http://enlitenplatsietern.blogspot.com/
Postat av: Ylva

Katinka. Bibliotekariekofta och skinnklänning? Ja, det låter som en skön kombo!



Nipe. Visst är det kul med knäppa ortnamn? Jag brukar fnissa när jag åker neråt Skåne förbi Böglarehult och allt vad det heter.

2009-01-08 @ 17:37:05
Postat av: nipe

Onansbygd finns ju med, fniss.



Jasså du jobbar på Sunnerbo, där har man ju gått en gång i tiden.

Känner du Bengt och Liz Persson i Ivla? Du borde ju bo ganska nära? Han är keramiker och hon är bildlärare. Deras hus har alltid varit mitt drömhus. Mina föräldrar umgicks med dem på 80talet.

2009-01-08 @ 23:12:11
URL: http://enlitenplatsietern.blogspot.com/
Postat av: Ylva

Onansbygd! Men det är ju lysande! Japp, jag känner Elisabeth och Bengt.

2009-01-09 @ 12:49:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0