Bokenkät

Här hittade jag en bokenkät:

http://www.bokhora.se/blog/

1. Vilka författare köper du alltid i inbundet (dvs, snabbt efter boken kommit ut)?

Jag jobbar på bibliotek och brukar inte köpa böcker alls, men den senaste inbundna jag köpte var Dagen efter av Lionel Shriver som jag inte kan vänta på i pocket.



2. Vilka författare har du flest böcker av i bokhyllan?
Som sagt, jag brukar inte köpa böcker. Jag har Bra böckers lexikon i 25 band från 80-talet.


www.metropol.se

3. Vilken var den senaste boken någon tipsade dig om, och vad tyckte du om tipset? Var blev du tipsad, om det var en blogg?
Änklingen
av Ray Kluun, fortsättning på En sorts kärlek. Fast jag har redan lånat hem den och det får nog bli nästa bok jag läser. Erica tipsar på http://donotpanic.blogg.se/




4. Vilken var den senaste boken du gav bort? Mottagande?

Julklappsböckerna Erik & Sigvard av Stefan Edman och Torsten Axelsson och Sverige vägatlas till sambon, en bok på engelska till svärmor, The Post-birthday World av Lionel Shriver (Dagen efter i original) till föräldrarna, 08 för 0-8 år av Sara Hjelmstedt och [email protected] av Bengt Ohlsson till brorsan, Det var det fräckaste! av Werner Holzworth till treåringen och Kurt och fisken av Erlend Loe till femåringen. Hoppsan, alla fick böcker i julklapp! Jag tyckte de mottogs väl.



5. Har du några biblioteksreservationer just nu?

Tusen strålande solar av Khaled Hosseini.



6. Vilken bok/böcker läser du just nu?
Kan du säga schibbolet?
av Marjaneh Bakhtiari.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0