Köra traktor

Jag har inte lärt mig köra traktor än fast vi har en. Sambon försökte lära mig en gång "så att jag skulle kunna hämta honom om han skadat sig." Hm, mobil är ett bra verktyg för då kan man ringa grannarna. Jag tror att sambon tycker att det är rätt kul att köra, fast igår blev det visst lite för dramatiskt. Han skulle köra till vår högubbe och hämta två balar till fåren. Efter någon km i regn stannade traktorn för att oljan dekat ihop. Han fick visst liv i den sedan men det var fel väder och fel olja.

Geten gillade inte traktorn riktigt. Den stod ju på hans revir.




Kommentarer
Postat av: Maria

Om jag skall övningsköra traktor så skall det vara på slät mark.

L kom in o talade om att han hade hållt på att halka nerför backen när han skulle ploga, han talade inte om att han kört sönder tvättvindan på vägen... det upptäckte jag några dagar senare.

2009-01-14 @ 19:14:15
URL: http://morellens.blogg.se/
Postat av: Ylva

Farligt köra traktor!

2009-01-14 @ 20:17:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0