Kulturkullan

Vecka 3

* Läser: Människohamn av John Ajvide Lindqvist. Jag tyckte om Ajvides första bok Låt den rätte komma in (redan titeln är häftig) trots att jag inte vanligtvis är någon vän av övernaturligheter. Sedan har jag inte läst mer av honom av olika anledningar, mest för att det finns så mycket annat att läsa. Nu är jag halvvägs igenom Människohamn och det är så bra och så otäckt! Jag är lite orolig att den ska flippa ur helt för en kollega sa att hon inte riktigt gillade den, men jag hoppas att han drar historien i land (!).




* Lyssnar på: Greatest hits med The Cure. CD från 2001. Jag har väl aldrig lyssnat jättemycket på Cure men jag har ett par skivor och de är en stor del av mitt åttiotal så det är nostalgi om inte annat. Boys don´t cry, Let´s go to bed, Inbetween days, close to me, Lullaby, Love song, High, Friday I´m in love. Låtarna håller fortfarande och Robert Smith har en synnerligen speciell röst.

* Veckans citat:

Librarians

Nähä, hela strippen kom visst inte med men kolla länken:

http://xkcd.com/280/
Tack, Mathilda!

* Veckans händelse: Burn after reading på Ljungby Bio Kontrast måndag klockan 19.


Kommentarer
Postat av: Maria

människohamn är SÅ bra... jag tycckte nog att han fick ihop slutet, skall bli kl att höra vad d tycker

2009-01-12 @ 08:58:28
URL: http://morellens.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0