Cirkusbiljetter

Jag har hållit på och trasslat med biljetter till Fredrik Lindström i höst. Det var en jättebra idé att ge dem i present till mamma, trodde jag, tills jag fick veta att hon kommer att befinna sig i Tyskland det datumet. När jag betalt biljetterna på Ticnet såg jag att det står "När du hämtar dina biljetter måste du uppge bokningsnummer och visa upp ditt betal- kreditkort samt legitimation". Tokigt, eftersom biljetterna måste hämtas ut på Cirkus i Stockholm och jag bor femtio mil därifrån och inte ska ha dem själv.

Jag ringde och sa att jag inte kan hämta dem själv utan att min mamma ska få dem. Det skulle gå bra om hon uppger sista siffrorna på mitt VISA-kort och sedan frågade cirkusmannen (!) vilket namn de skulle stå i. Så nu står de på mamma. Och hon kan inte heller hämta dem!

Jag skulle gärna gå själv, men har svårt att befinna mig i Stockholm en söndagkväll i oktober så nu ska jag ge dem till min bror i födelsedagspresent. Det blir ingen överraskning eftersom jag har frågat om han säkert  vill ha dem. Jag ringde till Cirkus idag för att säga  att det blir min bror och inte min mor som ska hämta biljetterna, men de har sommarstängt till mitten av augusti så nu tror jag att brorsan själv får reda ut det där.


www.brandgruppen.se

Kommentarer
Postat av: stinnepigen

Undrar vad Kafka skulle säga om det där...?

2009-07-15 @ 21:59:49
URL: http://stinnepigen.blogspot.com
Postat av: Ylva

Stinne. Ja, det undrar man. Besvärligt med telefonskräck, kan jag säga.

2009-07-16 @ 13:16:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0