Allergisk och speedad

Nu undrar ni kanske vad jag gör inomhus (bloggar ser ni väl?) när det är så fint väder. Jag har just varit ute och gått i en timme och så började ögonen klia och rinna så jag blev tokig. När jag precis tror att min allergi gått över för säsongen eftersom björkpollena är överblommade så upptäcker jag att jag är gräsallergiker. Varje år! Dessutom måste någon ha bitit mig i ögonlocket igår för det var helt svullet och kliigt redan när jag vaknade.

Kanske tur att man glömmer, men det är en tråkig överraskning med allergin och samma sak med mina humörsvängningar. Jag har just slutat med sömntabletter för att försöka undvika att bli beroende av dem. Det vore väldigt skönt att kunna landa nu efter en visserligen rolig men hektisk månad. "Lalala, jag är så glad och mår så bra, tjoho och tjohej." Sedan blir jag helt speedad innan jag fattar att jag mår lite för bra och då är det ju för sent att bromsa.

Jag blev lite nervös när jag hörde att en bekant självmedicinerar med hasch mot sina depressioner. Så långt har det inte gått för mig... Nu överdoserar jag "bara" Strepsils, Bafucin, Magnecyl och Otrivin för att jag är dunderförkyld.




http://sv.wikipedia.org/wiki/Strepsils

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0