Kulturkullan

Vecka 24

* Läser: Din heder av Martin Svensson. Jag tyckte om Martins första bok Hej! Mitt namn var Elton Persson och den här är också bra. Den känns inte lika självupplevd men han vet nog vad han pratar om när det gäller kulturkrockar efter att ha varit gift med Dilba från Turkiet och nu har en fru som heter Sevada, som jag inte vet var hon kommer ifrån. Din heder tar upp ämnet hedersrelaterade brott på ett komiskt sätt. Huvudpersonen Viktor råkar hamna i de mest absurda situationer när han träffar Meryem, en palestinsk-kurdisk tjej vars släkt tror att de är tillsammans.

* Lyssnar på: Colonia med A Camp. CD från 2009. Det är trevligt att Nina Persson gjort en andra skiva med vad som först var hennes soloprojekt vid sidan av Cardigans. Nu är det en grupp med maken Nathan Larson och Niclas Frisk. Singeln "Stronger Than Jesus" har spelats mycket i radio, men hela albumet håller nästan samma klass.


www.acamp.net

* Veckan citat:
(Kille på pizzeria efter klockan två på natten, pekar på en pizza med ananas på)
-Hur är det ananas?

* Veckans händelse: Berättarfestivalen i Ljungby 12-16 juni.
http://www.sagobygden.se/Filer/festiv.pdf

Kommentarer
Postat av: nipe

Hur är det ananas?

'Hahahaaha, oerhört kul! :-)

2009-06-07 @ 22:17:27
URL: http://enlitenplatsietern.blogspot.com
Postat av: Ylva

Jag tyckte att det var väldigt roligt just då i alla fall ;-)

2009-06-08 @ 18:39:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0