Midsommaren

Jag har konstaterat att jag skulle vara en usel twittrare eftersom det är svårt att få något intressant sagt på endast 140 tecken. När jag skulle messa en kompis och berätta om midsommar blev det över 170 tecken... Nu kan jag i och för sig skicka hur många sms som helst eftersom det blir billigare ju fler jag skickar med mitt skojiga abonnemang där jag får skicka 4000 sms/månad, så jag hushåller inte med tecknen.

Midsommar var roligt men det hände lite konstiga saker också. Vi hade tur och kunde vara utomhus och i grannarnas lada. Det blev tävlingar i kransbindning, hästskokastning, kubb, bubbelsmakprov och fjäsk för domarna. Senare på kvällen traskade vi upp till vår stuga och hade Runke pub och bastning.

Jag var inte med och bastade för jag gillar inte riktigt att sitta och svettas i grupp och det kändes lika bra för det var visst en kille som fick panik och trodde han blev blind när en annan hällde på en hel spann vatten på bastustenarna. Att den här killen hade på sig ett par gamla svetsglasögon hade han glömt bort...

En tjej somnade i min säng, en kille föll ned på golvet när han tänkt hoppa jämfota upp på ett bord och kom på att han skulle slå huvudet i taket, en tysk tjej på besök fick se hur ett svenskt midsommarfirande kan gå till...


Kommentarer
Postat av: Pia

Ojoj, vilket midsommarfirande!! ;o)

2009-06-23 @ 21:50:39
URL: http://anjocapi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0