Turista i Ljungby

Igår turistade jag och KK (Kultur-Karin) i Ljungby. Det är en fantastiskt trevlig idé där 35 besöksmål hade öppet kl.11-17 lördag och söndag. Tyvärr var det för fint väder så det var inte så många som åkte runt. Jag tror att de flesta skrotade runt i och vid olika sommarstugor och sjöar och firade mors dag. Förlåt mor, jag ringer ikväll, men inte för att det varit mors dag utan för att vi inte pratat med varandra på två veckor.

Vi hann med Högarne gårdsbutik och Västre Gård i Kånna, vandrarhemmet och Lingmuseet i Södra Ljunga, Fyra vindar och La petite perle i Ivla och Bolmen fisk i Hamneda. Bra, för nu kanske jag kan hitta de där ställena igen och guida besökare i trakterna runt vår stuga i Runkarp.

http://www.ljungby.se/upload/DOKUMENT/Turism/Turista%20hos%20oss%20A4.pdf

Jag har handlat en del för att stötta och för att det är så himla trevligt förstås!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0