Att välja vänner

Jag är en elak människa ibland. Till exempel när jag ska ha fest och själv vill välja vilka som ska komma. Naturligtvis har en kompis kompis, som aldrig kommer att bli min kompis, fått reda på att jag ska ha fest och frågat om det är okej att hon hänger på. Det är det inte, så jag valde att tolka det som att hon undrar om hon får gå med oss ut och jag kan ju inte hindra någon från att gå på puben så välkommen dit, liksom.

Det kanske inte borde spela så stor roll om det är en människa mer eller mindre, men för mig gör det det. Om det är hemma hos mig så vill jag att det ska vara mina kompisar, eller åtminstone människor jag tycker om. Jag kan inte ens gifta mig för att det är för många som vi måste bjuda, men som jag inte vill ha med på mitt bröllop. Vi tittar på hemliga och utomlandsalternativ, men att vi båda gått ur kyrkan komplicerar det hela lite.



Festhttp://tryffe.se

Kommentarer
Postat av: Gunilla

klart man själv får välja!!!

2009-05-13 @ 21:53:39
URL: http://[email protected]
Postat av: Biggan

Jag vet inte om det är särskilt elakt..? Det är väl klart att man vill ha folk man känner och tycker om och inte en massa annat löst folk på ytligt besök i ens liv...Är det att vara elak - då är vi två!

2009-05-14 @ 07:23:24
URL: http://www.absolutelybiggan.bloggagratis.se
Postat av: Ylva

Vad bra, då behöver jag inte känna mig så elak. Jag försöker att undvika plåster och bättre att göra det tidigt innan de har fastnat...

2009-05-14 @ 16:46:42
Postat av: Anonym

Tycker absolut inte att det är elakt att "bara" bjuda sina egna vänner! Herregud, det är ju ditt hem! Stå på dig!

2009-05-17 @ 23:02:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0