Blötdjur, del 2

Igår klippte vi båda de långhåriga fåren. Det gick lättare än jag hade trott, men det tyckte inte fåren. De var så rädda så att de stod och skakade, och den ena ville inte ens äta bröd, stackaren!

Efter klippningen skulle sambon skölja händerna i dammen och passade samtidigt på att rätta till minifontänen som stod lite snett. Hoppa inte i nu, sa jag. Plums! Sekunden senare stod sambon med vatten upp till knäna...


Dammen i höstsol. Sambon frågade om jag skulle blogga om det där. Jag sa att det nästan var för dumt, men det är klart jag måste berätta sådana saker.

Kommentarer
Postat av: stinnepigen

Vad kul! Vi ska klippa får i Kristi Himmelfärdshelgen. Har aldrig varit med om det förut, men eftersom vi har en sisådär 100 stycken som ska bli av med pälsen, så lär jag väl få viss övning...

2009-05-06 @ 18:33:47
URL: http://stinnepigen.blogspot.com
Postat av: Ylva

Stinne. Jag trodde att du hade klippt får, eftersom du jobbar med dem. Hundra stycken!? Då ska ni inte klippa med sax.

2009-05-06 @ 20:33:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0