Köra bil

Jag är rädd för att köra bil. Att jag har körkort beror på att jag fick det i 18-årspresent. Mamma och pappa hade gjort ett eget presentkort och så stod det att de skulle betala körkort (inom rimliga gränser). Rimligt och rimligt, mitt körkort är exklusivt och gick på över 20 000 kronor, med drygt femtio körlektioner och tre uppkörningar. Hade jag lagt av och inte tagit det alls hade det ju varit pengar i sjön. Jag fick kortet när jag var tjugo, i augusti -94, och jag har nog bara kört en gång bara för att köra bil. Den dagen jag klarat uppkörningen bjöd jag med en kompis på biltur till Norberg och så firade vi på Elsa Anderssons konditori. Från Hedemora till Norberg är det ungefär två mil. Vilket äventyr!

Jag kör bara där jag hittar =Hedemora, Avesta, Ljungby, Växjö, Alvesta och några byar (mest Runkarp). Några få gånger har jag kört till Falun och Borlänge och det längsta jag kört ensam var från Hedemora till Ekshärad där en kille jag var kär i befann sig tillfälligt.

Idag kör vi till ut på landet mellan Borås och Göteborg. Sambon tycker att jag ska köra men det blir nog en mindre bit av vägen... 

 
http://beta.stockholmtown.com Foto: Yanan Li

Kommentarer
Postat av: Gunilla

Nämen oj då, jag som längtade efter körkort och tog det nån dag efter 18 årsdagen :-D



Om en månad fyller min äldsta dotter 18, och håller för fullt på med körkortet.



Lycka till iaf med körningen till stugan !!

2009-05-21 @ 14:43:02
URL: http://smulan-67.blogspot.com
Postat av: Ylva

Gunilla. Hm, ja, så är det ofta i byarna. Jag ser till att bo så att jag inte behöver köra. Fast till stugan är det nästan två mil så dit kör jag ibland.

2009-05-21 @ 20:33:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0