Logik?

Igår var jag på det årliga besöket hos min läkare och fick äntligen sluta med en medicin som ska vara mot epilepsi. Jag ska ta den för att stabilisera mig, och har undrat hur stabil man ska vara för att inte behöva ta tabletter. Det är en väldigt underlig logik att man ska ta piller utifallatt. Okej, att ta förebyggande om man vet att man skulle bli dålig annars, men jag mår bra nu och känner mig nästan som en vanlig människa.

En annan konstig sak är att läkarna inte vet hur länge man är sjukskriven, fast det är de som skriver intyg till Försäkringskassan. Det är hemligt. Jag fattar ingenting för jag trodde att de hade något sorts samarbete.




Foto. Scanpix www.fokus.se

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0