Mycket dag

Idag vaknade jag jättetidigt så jag får en ovanligt lång dag. Jag brukar ligga i sängen halva dygnet annars, inte nödvändigtivs sovande men i alla fall. Nu är jag igång och tvättar och ska ut på stan och fixa. Ibland är jag så effektiv så jag blir rädd för mig själv. Fast oftast inte. Jag är bortskämd med all min tid och fattar aldrig hur folk hinner med allt de gör.

Det är orättvist att man anses flitig om man går upp tidigt, tycker jag. Inte i mitt fall, men många människor gör ju faktiskt nyttiga saker sent på kvällar och nätter och är minst av allt lata. Fast jag tycker ju att jag är aktiv när jag läser böcker, det kan vara bra för mitt jobb på skolbibliotek. Det är inte alla som håller med mig. När jag pluggade litteraturvetenskap och läste hela dagarna, och hade jättetrevligt i och för sig, tyckte sambon inte alltid att jag var så flitig. Hans mammas gubbe verkar inte tycka att jag gör något vettigt alls. När han såg mig under en filt med en bok undrade han om jag var sjuk...




Bok som tas ur hyllan
www.tyreso.se

Kommentarer
Postat av: Gunilla

...jag är för lat för att läsa :-)

2009-05-04 @ 10:21:57
URL: http://[email protected]
Postat av: Ylva

Gunilla. Ja, du ser. Jag är så flitig när jag läser jämfört med att titta på TV till exempel. Har läst att man bränner mer kalorier också, särskilt om TV-tittandet innebär snacksande.

2009-05-04 @ 10:40:55
URL: http://yfronten.blogg.se/
Postat av: Daniel

ja hur hinner folk me allt? Men böcker e alltid avkopplande... härligt om man bara fick läsa om dagarna - skön avkoppling!!

2009-05-04 @ 12:46:20
URL: http://danielfagerholm.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0