Tråkig post

Idag fick jag brev från barnmorskemottagningen. Välkommen för att ta ett gynekologiskt cellprov. Ring för att boka tid för provtagning. Telefontid tis + tors 11-12 + 16-17 Vad är det för ekvation? Tis + tors = med ons? Sjuka telefontider och tråkigt erbjudande. Det står att det är snabbt och smärtfritt. Tjejer som aldrig tagit cellprov och nojar inför det, sluta läs nu! Det gör visst ont.

På mig brukar de inte ens hitta några celler (som sambon brukar säga om fåren; de har två hjärnceller som byter plats...) och då måste man ta ett nytt prov. Slappna av, säger de samtidigt som de stoppar in vassa metallföremål, känns det som även fast det står "träspatel och mjuk borste" i informationsblad, så långt det går och kniper loss stora köttstycken. Jag har blivit opererad för cellförändringar och borde gå ofta på cellkoll, men jag minns inte ens när jag var senast.




www.inneting.com

Kommentarer
Postat av: Mathilda

Jag är rädd för gynekologen. Jag tänker aldrig någonsin utsätta mig för det.

Synd att jag måste.

2009-05-06 @ 18:28:07
URL: http://constantlypray.blogspot.com/
Postat av: Ylva

Mathilda. Usch, usch, hemskt, hemskt. Om de vill att man ska komma får de ge en tid. Inte säga att man ska ringa och boka.

2009-05-06 @ 20:35:00
Postat av: Gunilla

Oj, här håller jag inte med dig, jag tycker inte det är nånting, men jag har förståelse för dom som tycker det är jobbigt. Men jag går hellre dit än till tandläkaren...



2009-05-06 @ 20:37:18
URL: http://[email protected]
Postat av: Liz1e

nej, fy fabian - det är nog den värsta undersökningen av dem alla. Igår var jag dock på mitt livs första mammografi - det gjorde för j-la ont det med. Vilka undersökningar går egentligen grabbarna på? Som gör ont alltså?

2009-05-06 @ 21:05:14
URL: http://liz1e.blogspot.com/
Postat av: Maria

den är väl ingen höjdare... men jag tycker nog att det värsta var sist när jag fick vänta en timme o en kvart för att de hade för många kallade samtidigt. morr



Killarna har det nog inte så kul på kondylomtesten har jag förstått.

2009-05-07 @ 08:47:40
Postat av: Ylva

Tandläkaren har jag inte haft några problem med sedan -82 när de drog ut fyra tänder på mig.



Mammografi har jag också hört kan göra ont.



Förr gjorde klamydiatest för killar ont när de stack upp topz, men nu gör de inte det längre.

2009-05-07 @ 10:56:55
Postat av: maria

så uppdaterad var jag..

2009-05-07 @ 20:47:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0