Kulturkullan

Vecka 47

* Läser: Undtagelsen av Christian Jungersen. Nu har mamma bestämt att jag ska läsa en bok på danska igen. Det gör jag gärna, men det här är inte min sorts bok. Den är 620 sidor lång och otäck. Intressant visserligen, om hur fyra kvinnor på det lilla kontoret Dansk Center for Information om Folkedrap har svårt att samarbeta och där alla börjar misstänka varandra när de får hotfulla anonyma mail. Men alldeles för komplicerat och långt.



* Lyssnar på: Absolute svenskt. Dubbel-CD från 2007. Det är en trevlig blandning mellan artister jag brukar lyssna på som Gessle, Scocco, Eldkvarn, LeMarc, Zelmani, The Ark, Hellström, Lasse Lindh och Melody Club och för mig nya som Laakso, Fibes oh, Fibes, Nejra, The Tough Alliance och Hoffmaestro.

* Veckans citat: "Somna inte osams med dig själv". Ur Lars Winnerbäcks Fribiljett mot himlen.

* Veckans händelse: Kung i baren på Terraza på lördag. Strålfors 90-årsfest på Garvaren för anställda med bihang, också på lördag.

Kommentarer
Postat av: Pia

Vilket otroligt bra citat!! Det ska jag genast skriva upp! :o)

Ha en underbar söndagskväll! Kram!

2009-11-15 @ 18:32:30
URL: http://anjocapi.blogg.se/
Postat av: Cajsa

heheh visst är hon fiiin? XD

2009-11-16 @ 01:10:45
URL: http://cajsa1.webblogg.se/
Postat av: Ylva

Pia. Han är klok den där Winnerbäck!

2009-11-16 @ 15:48:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0