Gebortis

I lördags var det loppis på biblioteket och idag är det gebortis. De skänker bort allt som är kvar! Jag tror jag ska gå dit och kolla, men risken är att jag kommer hem med en massa böcker. 

Från vårt intranät:

Kom och töm kommunbiblioteket, allt som är kvar är gratis!

Efter lördagens lyckade loppis på kommunbiblioteket i Ljungby finns det lite grejer kvar, bla. hyllor, bord, böcker, skärmar och stolar.

Allt som är kvar skänker vi nu bort!
Kom hit på måndag mellan klockan 08 och 17.00. Du monterar ned och fraktar bort allt själv samma dag.

Välkommen!

/Bibliotekspersonalen


Kommentarer
Postat av: Jernis

Hoppas att jag har fel, att det ska byggas ett nytt bibliotek fyllt med nya böcker fria från damm, mjäll, tuggummi, kaffe, hundöron etc. Men jag befarar det värsta, kulturskymning i mörkaste Småland.

2009-10-12 @ 21:51:57
URL: http://jernis.wordpress.com/
Postat av: Gunilla

bra initiativ, dom flesta skulle nog bara köra till tippen !

2009-10-13 @ 08:03:32
URL: http://www.smulan-67.blogspot.com
Postat av: Ylva

Jernis, du har lite fel. De ska renovera biblioteket, håller det stängt i tre månader och har de flesta böckerna nedpackade.



Gunilla. Ja, det gör fortfarande ont att gallra böcker, men ibland måste man.

2009-10-13 @ 18:08:33
Postat av: Pia

Åh, så härligt att läsa ditt inlägg som motvikt till Malmös bibliotek som skickat flera ton böcker till bränning!! ryser i hela kroppen av det senare Synd jag inte bor närmare, då hade jag nog haft cykelkärran med mig!! ;o)

2009-10-14 @ 14:48:07
URL: http://anjocapi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0