Halvchockad

Jag kollade just på facebook (det är inte jag som är med där, utan bloggen...) och såg att en kompis ska ha barn i maj/juni. Jag är i ett halvchockat/halv-vad-var-det-jag-trodde-tillstånd. Kompisen har redan fem barn men är nyförlovad med en 24-åring och jag misstänkte att hon skulle vilja ha ett kärleksbarn.

Jag gratulerar såklart, men tänker för mig själv att varför utsätter man sig för en sådan sak? Hon är 38 och har tidigare sagt att hon funderar på att sterilisera sig. Jag får hjärnblödning efter en dag i deras kaosartade hem som det är nu, så en bebis till betyder att jag inte kommer att åka dit. Jag orkar faktiskt inte. Ja, jag är självisk och nej, jag tycker inte om barn.






Kommentarer
Postat av: Pia

Ja, jag fattar inte heller sånt.. Skulle aldrig vilja börja om nu med vaknätter, blöjbyten och annat som hör småbarnslivet till.. Mina är 16 år nu(fick ju bägge på en gång.. praktiskt!) och plötsligt har jag massor av egen tid.. Även om det gäller att vara steget före när det gäller tonåringarna!! ;o)

Sv: Tack för dina fina ord. Eg brukar det vara så att när jag mår dåligt, då fotar jag inte. Så det här var väl ett undantag! ;o) Jag hoppas oxå att glada Pia snart är tillbaka.. bara jag gjort den markering som jag måste göra..

Kram på dig!

PS. Befriande med någon som erkänner sig vara självisk och som inte tycker om barn.. andra hycklar oftast!! :o)

2009-10-03 @ 14:22:42
URL: http://anjocapi.blogg.se/
Postat av: Elon

Ja, vad säger man. Fast det är ju hennes val och blir hon glad av det så är det ju bra. Vi andra behöver väl inte engagera oss så mycket i det.

2009-10-03 @ 19:53:54
Postat av: Ylva

Pia. Man får egentligen inte säga att man inte tycker om barn, då diskriminerar man ju en stor del av befolkningen. Det finns såklart trevliga barn också och mest handlar det om att jag har ansvarsskräck.



Elon. Du behöver inte engagera dig alls, bara förundras.

2009-10-04 @ 13:54:39
Postat av: Sara

Jag tycker kärleksbarn är ett så himla konstigt ord. Förr betydde det väl barn utanför äktenskapet. Nu är det typ "efterlängtat barn" fast oftast i en ny relation när en eller bägge har barn sen innan.

Men man får väl hoppas att alla barn är efterlängtade eller åtminstone älskade när de kommer ut? Det verkar så hemskt att sägga till de gamla barnen att det nya barnet är "ett kärleksbarn" men inte dem.

2009-10-05 @ 10:31:36
Postat av: Gunilla

Ja, jag begriper då inte syftet med att ha en hel arme med barn.. blev alldeles nervös av programmet "familjen annorlunda " som gick i vintras...men det så nog inte du :)

2009-10-05 @ 10:45:44
URL: http://www.smulan-67.blogspot.com
Postat av: Ylva

Sara. Jag tycker också att kärleksbarn är ett konstigt ord men använde det ändå eftersom det är så det brukar heta när nybildade par ska ha barn tillsammans oavsett hur många de har innan.



Gunilla. Nä, jag blev matt bara av trailern...

2009-10-05 @ 20:05:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0