Kulturkullan

Vecka 42

* Läser: Som om ingenting av Katarina von Bredow har jag läst ut. Sedan började jag på Ingen genvej til paradis av Hanne Marie Svendsen och eftersom det kräver koncentration att läsa på danska läser jag även Jag tror vi behöver prata faktiskt av Jon Jefferson Klingberg för att växla mellan slöläsning och intensivläsning.

Som om ingenting

* Lyssnar på Fibes oh, Fibes! som jag läst positiva recensioner om. Just nu Psalm 2005 som är på svenska, men det är nog också det enda de gjort där de sjunger på modersmålet.  Nya skivan heter 1987 och den verkar vara något för mig.

* Veckans citat: "Vi skickar Alf, Ulf och Rolf!".
Inte många företag kan skryta med den laguppställningen men makens jobb kan och på det engelska kontoret är de imponerade.

* Veckans händelse: Local heroes 1 på Godsmagasinet kl.19 på lördag. Entré 80 kr. Ljungbys rocklegender från 1900-talet. Band med rötterna i Ljungby medverkar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0