Kulturkullan

Vecka 43

* Läser: Ingen genveg til paradis av Hanne Marie Svendsen. Fortfarande. Det är kul att läsa på danska men jag koncentrerar mig för mycket på att orden är olika men ändå lika, så jag förstår inte riktigt vad det är jag läser.

* Lyssnar på: Vimmel med Klas kapell. CD från 1993. Ljudet i datorn har försvunnit så jag spelar CD-skivor i köket. Igår fick jag äntligen höra Klas kapell på riktigt. Tidigare har jag sett Klas med Megafånerna och i andra sammanhang och tjatat mig blodig för att få en skiva direkt av honom. Det fick jag aldrig utan en kollega brände en åt mig. Eller, jo, jag har fått några singlar förresten, och en poesibok. Så det lönar sig att groupa ibland. Och skivorna är skitbra vad Klas än säger själv (att de var bäst live)!



* Veckans citat: "Vår första dragspelare bor i Kina och vår andra i Italien. Men vi har vår första dragspelares son med oss på trummor. Då börjar man förstå att det var länge sen!"
Klas presenterar bandet.

* Veckans händelse: Inte mer än fullt, tack! En teatermonolog med Benny Haag, på Ljunggården på tisdag kl.18.30. Biljett 50 kr. Krockar tyvärr med estettvåornas konsert i Sunnerbogymnasiets musiksal tisdag kl.19. Fri entré.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0