Rättvis handel

Idag var jag och fikade gratis på Världsbutiken. Då kom Smålänningen in och intervjuade mig. Jag ska ju hålla på och vara med överallt nu för tiden. Fast jag har undvikit tidningen på konserten i lördags och på vitveckamiddagen igår så nu är det väl dags att vara med igen. Synd att jag bara sa dumma saker.

Men jag köpte i alla fall lite rättvisemärkta varor sedan. Som det här skojiga armbandet gjort av en fantaburk och en handikappad i Kenya (gissa vad som är material respektive tillverkare, jag orkar inte formulera en rättare mening).


Kommentarer
Postat av: Pia

Va bra att du inte formulerade om meningen. Jag fick en jätterolig(öh, lyteskomik?) bild i skallen!!! ;o)

2009-10-20 @ 19:34:37
URL: http://anjocapi.blogg.se/
Postat av: MariaH

snyggt! Jag har fikat rättvisemärkt på jobbet idag o motstod frestelsen att köpa en illgrön tygapa från bordet med fairtradevaror

2009-10-20 @ 20:24:33
URL: http://morellens.blogg.se/
Postat av: Ylva

Pia. Tänker du dig ett armband i materialet handikappad kenyan?... Jag hade samma syftningsproblem när jag bodde i Bergsjön där en man blev ihjälslagen av en flaska.

2009-10-21 @ 21:28:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0