Åka taxi

Inatt blev det ännu dummare att ta sig till Mölnlycke än i onsdags! Jag förstår inte hur man kan bo någonstans och inte veta hur man ska komma hem. Kompisen har flyttat hit nyligen och han är visst inte ute på nätterna så ofta nu för tiden så man ska inte lita på honom angående kollektivtrafik. Jag trodde honom när han sa att det går nattbussar, men det gör det inte.

Klockan två på natten hade vi gått från puben Dubliner till Heden, till Berzeliigatan, till Korsvägen, till Lisebergs station, till Korsvägen igen för att konstatera att det inte går några bussar till Mölnlycke efter halv ett på natten. Då blir det taxi. Jag var ganska irriterad för det hände exakt samma sak när vi hälsade på vännen förra gången, fast han bodde i Kortedala då. Nu har jag haft honom till att ta reda på att jag kan hoppa på tåget här i Mölnlycke och inte behöver åka in till Centralen först när jag ska hem till Ljungby ikväll. Vi får väl se hur det går...

Kommentarer
Postat av: Anonym

av ren nyfikenhet kollade jag på västtrafik. sista nattbussen hit ut går 3.50 från stan

2009-09-27 @ 18:35:30
Postat av: Gunilla

uff...tur det går taxi då... här i stan finns typ EN bil helgkvällar...

2009-09-28 @ 08:09:04
URL: http://www.smulan-67.blogspot.com
Postat av: Ylva

Anonym (Elon?). Ja, men vad fan! Varför står inte nattbusstabellerna någonstans då?



Gunilla. Fördel liten stad, man kan gå hem. Utom igår kväll när väskan var tung så jag bad att få bli hämtad.

2009-09-28 @ 10:17:12
Postat av: MariaH

jag var visst anonym... ville skryta emd att det var lättare att ta sig rätt ut i skogen

2009-09-28 @ 11:59:37
Postat av: Gunilla

Bäst är Bussen till Bushen :)

2009-09-28 @ 14:02:12
URL: http://www.smulan-67.blogspot.com
Postat av: Elon

Nu skulle jag reda ut det här och gå in på Västtrafiks hemsida och kolla nattbussar, men givetvis vill inte sidan funka nu bara för det. Så vi säger så här: nästa gång du ska gå ut efter midnatt i Göteborg så bor du hos Maria. ;o)

2009-09-28 @ 19:04:57
Postat av: Elon igen

Nu blev det ännu konstigare när jag väl kom in, för jag förstår nästan inte hur vi kunde undgå att åka nattbuss hem. Från Heden och Korsvägen går det flera stycken mellan 01:00 och 03:30. Ja ja... min vanliga tur...

2009-09-28 @ 19:09:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0