Koka kaffe

Jag har lånat ett par enorma termosar och nu ska jag ha någon som kokar sex liter kaffe. Eller hur mycket man nu ska beräkna till 30 personer, varav säkert många är tedrickare? Ni behöver inte svara för jag kanske inte återkommer till Yfronten förrän på söndag. Att vi beställt buffé innebär inte att allt är fixat inför festen.

Det ser ut som om en mindre storm är på gång och det är en ganska dålig kombination med partytält uppe på kulle. Arbetsfördelningen är sådan att maken fixar på festplatsen och jag ska ägna kvällen åt bakning. Jag frågade en vän som nyss kommit hem från Kina: "Har du  undvikit trombonen, tukanen, eh, vad heter det?" Tyfon var ordet. En jättetrombon hade varit spektakulär!


Kommentarer
Postat av: Pia

Ja hade det varit en jättetrombon, då hade vi nog fått läsa om det även här i Sverige!!!

Jättelycka till med festen!! Hoppas det blir totally vindstilla där ni håller till och de gråa molnen miltals därifrån..

Kram!

2009-09-05 @ 12:58:29
URL: http://anjocapi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0