Låna ut pennor

Min uppgift i livet är, sedan jag började skolan, att låna ut pennor. Jag håller fortfarande på med det. Vissa dagar svär jag på att jag aldrig mer ska låna ut en penna utan att kräva pant, men det brukar jag glömma bort. Inte för att det är mina egna pennor jag lånar ut, men det är ändå grymt irriterande när de inte kommer tillbaka.

Idag blev jag oproportionerligt glad två gånger över pennor som kom tillbaka. En tjej lämnade en penna som hon glömt lämna tillbaka i fredags och en kille kom med en penna till mig och sa att jag inte varit där när han skulle lämna den tidigare på dagen. Jag vet hur lätt det är att försvinna med en penna för håller jag en i handen så brukar jag gå iväg med den, men jag tycker att om man lånar en penna på ett bibliotek så gäller det, liksom annat material, att den ska tillbaka!


Min lilla skattkista hemma. Jag är löjligt förtjust i pennor trots att jag inte skriver så mycket för hand längre.

Kommentarer
Postat av: nipe

Nä, pennor kan man aldrig få för många av, den saken är klar!

2009-09-22 @ 19:47:03
URL: http://enlitenplatsietern.blogspot.com
Postat av: Ylva

Nipe. Det tråkiga är att pennor slutar fungera om man låter dem ligga i flera år.

2009-09-23 @ 08:56:40
Postat av: far

På den tiden jag jobbade var det mycket vanligt att skitungarna inte hade penna. Jag tog pant, ofta telefon. En gång ringde det och då (låtsades) jag svara: "Detta är MK-gymnasiets automatiska telefonsvarare, FAR ÅT HELVETE!"

2009-09-25 @ 16:59:30
Postat av: Helena

Kanske lite analt, men ett tag satte jag lappar på mina pennor, fasthållna med tejp. Lapparna sa: "Jag bor på Helenas skrivbord, var vänlig lägg tillbaka mig" eller nåt sånt. Det funkade väldigt bra!

2009-09-28 @ 00:30:03
Postat av: Ylva

Far. Haha, bra tips!



Helena. Jag tror inte att eleverna skulle bry sig om det.

2009-09-28 @ 10:18:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0