Skolfoto

Idag hade vi personalfotografering till skolkatalogen. Det tycker jag är ganska besvärande för det är svårt att stå och le och samtidigt se naturlig ut så lång tid som krävs för att det ska hinna fastna på kort. En sak som gjorde oss till en hop med äkta leenden var en lärare som hade jättesvårt att slappna av. Precis när fotografen var redo att knäppa hojtade han "vänta ett tag!" för att torka svett ur pannan.

Jag läste i Ameliaspecialen Brud och bröllop att den vanligaste brudnojan är överarmar. Jag är nöjd med mina armar som fortfarande är bruna efter att jag gått barärmad sedan i april och dessutom använder Nivea Summer Beauty body lotion som man blir brun av. Alltså går jag fortfarande och visar överarmar när ingen annan gör det. Idag i min nya topp från Köpenhamn, som kassörskan frågade om jag verkligen skulle ha fast det inte var rea. Jag handlade tre plagg superbilligt och så denna topp för 79 kr (ca 120 svenska kr).

Jag i topp från Amisu, New Yorker på Ströget. Maken i en skräddarsydd skjorta från England.


Kommentarer
Postat av: Suzie

Den där känslan av att man står och ler hur länge som helst innan fotografen tar ett foto, känner jag igen!

När vi tog studentfoto, då hade vi en sådan fotograf som började typ näcka sig bara för att göra oss lite glada (som om vi redan inte var det!) och jag stod där och blängde på fotografen "men ta foto, någon gång! Strippa får du göra någon annanstans!", ville jag skrika.

Resultatet blev att jag såg DJÄVULSKT ond ut på fotot, med ett snett leende. Hm!

2009-09-14 @ 21:23:45
URL: http://susannawinther.blogg.se/
Postat av: nipe

Överarmarna? En brudnoja? Det missade jag nog nrä jag gifte mig :-)

I söndags hittade jag ett NewYorker i Löddeköpinge, på Center Syd, nice!

2009-09-14 @ 21:37:36
URL: http://enlitenplatsietern.blogspot.com
Postat av: MariaH

jag behövde inte fotas igen, klarade mig med förra årets förbrytarfoto (som sitter i matsalen, stackars elever...)

2009-09-15 @ 06:41:45
URL: http://morellens.blogg.se/
Postat av: Gunilla

Jag är typen som ingen får med på bild i första taget, att bli fotograferad när jag vet om det är obehagligt :)

2009-09-15 @ 09:21:15
URL: http://www.smulan-67.blogspot.com
Postat av: Patrik

Rätt kul faktiskt. Senaste fotot för skolkatlog som jag stod inför. Alla asgarvar på fotot. Nu säger alla skit när jag fotar utbrister fotografen. Visst man ler när man säger skit. Men hur fotografen beskriver hur vi ska agera gör ju att alla grinar brett som om vi var på fest.

2009-09-15 @ 09:22:14
Postat av: Josefine

Ska ni gifta er? När då ?

2009-09-15 @ 13:01:09
URL: http://blaeld.blogg.se/
Postat av: Ylva

Suzie. Djävulskt ond med ett snett leende, haha, vilken bra min!



Nipe. Finns New Yorker i Sverige?! Favoritaffär ju!



Maria. Matsalen? Uääh... Stackars dig, menar jag.



Gunilla. Nej, man vill inte veta om att någon fotar.



Patrik. Man borde få ett ganska fånigt utseende om man säger skit.



Josefine. Vi gifte oss den 8/8 :-)



2009-09-15 @ 21:38:44
Postat av: Patrik

Ylva. Testa så får du se att du ler.

2009-09-16 @ 18:17:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0