Kulturkullan

Vecka 15

* Läser: Jag väljer livet av Sabine Dardenne. Sabine var tolv år när hon låstes in i en källare hos en pedofil i Belgien i 80 dagar. Åtta år senare har hon skrivit om hur det var. Boken är skriven tillsammans med Marie-Thérèse Cuny som jag antar är författare eller journalist men tyvärr är den ändå dåligt skriven. Men historien är viktig och som Sabine själv säger får den inte glömmas bort och pedofiler ska sitta inne på livstid och inte komma ut efter tre år för gott uppförande, som denne monsterman gjorde!

Jeg velger å leve
Jag hittar bara en bild på norska utgåvan.
http://www.adlibris.com/se/product.aspx?isbn=8280871527


* Lyssnar på: Magnum på Spotify. När min bror köpte On a storyteller´s night 1985 började jag också lyssna på dem och jag och en kompis åkte till och med till Stockholm och såg dem på Fryshuset en gång. Mjukrock med en stark röst och melodier som fastnar.

* Veckans citat:
Maken: "Hjälp, jag är gift med en Ingvar!"

Pappa skickade SMS och grattade mig på namnsdagen, fast dagen före.

* Veckans händelse: Big Comedy på Konserthuset i Växjö på onsdag kl.20.

http://www.blixten.se/humor/big-comedy

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0