Kulturkullan

Vecka 17

* Läser: Svinalängorna av Susanna Alakoski. Alakoski vann Augustpriset 2006 men det har inte blivit av att jag läst denna förrän nu. Den påminner mig om Dårens dotter av Mian Lodalen och Mig äger ingen av Åsa Linderborg. Alla skriver om sin uppväxt med alkoholistfäder. Det är mycket som är positivt med Leenas barndom i den här romanen som känns självbiografisk, men när hon är runt elva år blir det värre och värre med föräldrarnas drickande.

Svinalängorna

* Lyssnar på: Chris Adams på MySpace. Han har samarbetat med Sam H, Sam Hagbert som varit med i svenska Idol. Rockigt med hes röst. Nu gillar jag till och med Still got the blues som jag inte har tyckt om förut i original med Gary Moore.
http://www.myspace.com/chrisadams7

* Veckans citat:

– Jag förutsåg inte vilka enorma dimensioner detta skulle få...
Norska Tora som haft sex med Jonas Bergström som då var tillsammans med prinsessan Madeleine.

Från http://www.aftonbladet.se/brollopet/article7016034.ab

* Veckans händelse: Valborg på fredag. Fest i Runkarp.

Kommentarer
Postat av: Tania Aspman

Jag Älskar SVINALÄNGORNA!!!! Toppen bok!!!!!!!!

2010-04-25 @ 15:41:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0