Saknad

Påsken är en saknadens högtid för mig. Jag tycker om att fira högtider med släkten och saknar mina döda far- och morföräldrar och att åka till Norrköping över påsk. Jag hade en idé om att åka hem till Hedemora och fira med föräldrarna och brorsans familj men tåg är svindyrt och Swebus går inte längre. Jag och maken får väl ta en sväng dit med bilen i sommar.

Tur att vi startat nya traditioner och blir bjudna till danska grannarna på påskefrokost. Vi var där från halv två till elva i lördags och hade det hur trevligt som helst. Först satt vi ute i deras trädgård och sedan gick vi in och åt. Och åt och åt och åt och drack... Det blev även kubb, och bordtennis på deras loge.


Saknig. Jag ser svagsint ut på kort när jag inte ler men det kan inte hjälpas.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0